Sinterklaas

Op 4 december was Sinterklaas uitgenodigd om op onze school zijn verjaardag te komen vieren.

Vanwege de Corona richtlijnen, was het een heel ander feest dan anders, maar niet minder gezellig.

Voorzien van een kacheltje, een lekkere luie Sintstoel en voldoende koffie, ontvingen Sint en Piet om de beurt de kinderen van de groepen 1 tot en met 4. De tekeningen, die de kinderen hadden gemaakt, werden in een mandje gelegd, zodat Sint en Piet ze op hun gemak konden bekijken. Sinterklaas las per groepje kinderen iets voor uit het grote boek. En er was ook ruimte voor een dansje of een liedje.

Alle kinderen werden getrakteerd op een voorverpakt zakje Sinterklaassnoepgoed en in de klas waren de kinderen zeer verwonderd over de mooie cadeautjes. De kleuters ontvingen ook nog allemaal een persoonlijk “Pietenmutsje”, voorzien van naam, afkomstig uit het Pietenatelier.

De groepen 5 tot en met 8 hadden een hele gezellige “surprise-dag”.  Ook zij werden natuurlijk getrakteerd op iets lekkers. Kortom, het was een heel mooi feest voor iedereen!!!

​​​​

De leerkrachten hebben verschillende foto’s van deze dag op de Parro-ouderapp gezet, zodat de ouders toch nog iets meekrijgen van de sfeer.

Graag wil ik de werkgroep bedanken voor de goede voorbereiding. Het Sinterklaasfeest was dit jaar heel bijzonder, maar zeker geslaagd.

Team OBS de Speurneus.